Kun logistiikka ratkaisee

Asiakastyytyväisyys hyvällä tasolla

23.6.2016

VR Transpoint sai vuoden 2016 asiakastyytyväisyystutkimuksessa arvosanan 3,90. Vastaajat kiittivät muun muassa myyntihenkilöstön toimintaa ja työturvallisuuden parantumista.

Tyytyväisimpiä olivat rautatielogistiikan asiakkaat. Heidän antamansa antamat arvosanat VR Transpointin onnistumisesta paranivat viime vuodesta ja päätyivät arvoon 4,00.

Massatavaralogistiikka sai arvosanan 3,90, Transpoint International 3,94.

Eräillä tutkimuksen osa-alueilla arvosanat paranivat viime vuodesta. Muun muassa työturvallisuudessa päästiin selkeästi eteenpäin.

”Tapaturmataajuus on laskenut, ja se näkyy myös tutkimuksen tuloksissa”, sanoo VR Transpointin myynti- ja markkinointijohtaja Martti Koskinen.

Myös myynti sai hyvät arvosanat. Vastaajat arvioivat myönteisesti muun muassa myyntihenkilöstön asiantuntemusta, yhteydenpitoa ja asiakkaiden odotusten tunnistamista.

Logistiikkapalveluissa parhaat arviot saivat autonkuljettajien toiminta, kuljetuspalveluiden monipuolisuus ja kaluston soveltuvuus.

”Osana strategiaamme tarjoamme kokonaispalvelua. Tulosten perusteella olemme onnistuneet siinä mallikkaasti.”

VR Transpointin saama yleisarvosana laski niukasti viime vuodesta.

”Vaikea markkinatilanne näkyy tuloksissa. Logistiikkapalveluiden käyttäjät ovat kriittisiä ja vaativat toimittajiltaan entistä enemmän”, Koskinen arvioi.

”Kokonaisuutena arvosanamme ovat edelleen hyvällä tasolla. Jatkossa meidän pitää kuunnella entistä tarkemmin asiakkaiden toiveita. Lisäksi meidän on kiinnitettävä huomiota palveluiden tehokkuuteen ja joustavuuteen.”