Kun logistiikka ratkaisee

Asiakastyytyväisyys edelleen hyvällä tasolla

3.3.2015

VR Transpoint on asiakkaiden mielestä onnistunut palvelussaan. Asiakastyytyväisyys on tutkimuksen perusteella pysynyt edellisvuoden hyvällä tasolla.

VR Transpoint sai hyvät arviot vuosittaisessa asiakastyytyväisyystutkimuksessa, johon vastasi runsaat 300 asiakasta. Asteikolla yhdestä (erittäin tyytymätön) viiteen (erittäin tyytyväinen) oli kaikkien vastausten keskiarvo tänä vuonna 4.

Parhaiten VR Transpoint on onnistunut myyntihenkilöstön ammattitaidossa, myynnin tavoitettavuudessa sekä myynnin lupausten pitämisessä.

Eniten parantamisen varaa löytyi yrityksen kehittyvyydessä, kuljetuspalveluiden hinta-laatusuhteessa sekä toimitusaikojen seurantajärjestelmissä.

Tutkimus toteutettiin puhelinhaastatteluina tammikuussa 2015. Tutkimuksen kohderyhmän muodostivat VR Transpointin asiakkaat eri liiketoimintayksiköistä. Tutkimus perustuu 302 vastaukseen vuodelta 2015 sekä seuranta-aineistoon vuosilta 2011–2014.

Vastaajista 6 prosenttia on jo suositellut yritystä kollegoilleen. Lisäksi yhteensä 93 prosenttia voisi suositella yritystä joko lämpimästi tai tietyin ehdoin tai varauksin.

Vastaajien keskuudessa tärkeimpinä toimintaan liittyvinä tekijöinä pidetään kuljetusvarmuutta, kuljetuspalveluiden hinta-laatusuhdetta sekä myyntihenkilöstön ammattitaitoa.

- Vaikka asiakkaidemme mielestä informaatio- ja asiakaspalvelussamme on vielä kehitettävää, on asiakastyytyväisyytemme korkealla tasolla. Olen erittäin tyytyväinen asiakkaidemme meille osoittamastaan luottamuksesta, kommentoi tuloksia myynti- ja markkinointijohtaja Martti Koskinen.