Kuljetustilaus

Kuljetustilaukset

Kuljetustilaus on ensi askel onnistuneelle kuljetustapahtumalle.

Oikein tehty ja oikea-aikainen tilaus varmistaa kuljetuksen toteutumisen. Kuormakuljetus ja kuljetuspalvelu suunnitellaan, aikataulutetaan ja resursoidaan kuljetustilauksen tietojen mukaisesti. Kuljetustilauksen perusteella toimitetaan myös tarvittaessa tyhjät vaunut halutulle kuormauspaikalle.

Rautatieliikenteessä kuljetustilaukset tehdään VANU-tilaussovelluksen kautta ja maantieliikenteessä MassaNet-portaalin kautta. Molempien tilaussovellusten käyttö edellyttää sopimusasiakkuutta ja ja asiakaskohtaisia tunnuksia.

Lisätietoja VR Transpointin myynnistä.

Kuljetustilaus rautatiekuljetuksille

Kuljetustilauksen voi tehdä mihin vuorokauden aikaan tahansa, kuitenkin viimeistään kello 11.00 kahta (2) vuorokautta ennen tyhjien vaunujen toimituspäivää.

Kuljetustilauksessa ilmoitetaan:

  • tarvittava vaunumäärä ja –tyyppi
  • kuormaus- ja lähtöpäivät
  • lähetys- ja määräasemat
  • kuljetettava tuote ja määrä
  • mahdolliset VAK-tiedot
  • maksajan asiakas- ja sopimusnumerot.

Kirjaudu Vanu-tilaussovellukseen

Kuljetustilaus kotimaan maantiekuljetuksille

Kuljetustilauksen voi tehdä mihin vuorokauden aikaan tahansa MassaNet-tilaussovelluksen kautta. Nouto on tilattavissa kuitenkin aikaisintaan kuluvalle päivälle, viimeistään huomiselle ja nouto on tehtävä ennen tilattua toimitusaikaa.

Kuljetustilauksessa ilmoitetaan:

  • nouto- ja toimituspäivät
  • lähtö- ja purkupaikat
  • kuljetettava tuote
  • kuljetettava määrä
  • mahdolliset VAK- tai jätetiedot
  • tilaajan- ja maksajan asiakasnumerot.


Portaalin kautta kuljetustilaukselle on myös mahdollista tulostaa rahtikirja ja SSCC-kolliosoitelaput.

Kirjaudu MassaNet-tilaussovellukseen

Kuljetustilaus kansainvälisille maantiekuljetuksille

Vastaanotamme kuljetustilauksia sähköpostitse (Venäjä, Ukraina, Valko-Venäjä, Kazakstan): kuljetustilauksetRU@vrtranspoint.com viimeistään kahta työpäivää ennen sovittua lastausajankohtaa.

Mainitse kuljetustilausta tehdessäsi:

  • noutopaikka (Yritys, osoite)
  • toimituspaikka (Yritys, osoite)
  • tarve huolintapalveluille Suomessa ja/tai Venäjällä
  • tulliterminaalin tiedot (Venäjä, Valko-Venäjä, Ukraina, Kazakstan), mikäli huolintapalvelut Venäjällä tulevat VR Transpointin kautta, tulliterminaalin tietoja ei tarvitse erikseen ilmoittaa. Lue lisää huolinta- ja tullauspalveluistamme.
  • yhteyshenkilöt (etenkin Venäjän kuljetuksissa usein tärkeää tietää vastaanottajan yhteyshenkilö)
  • toivottu noutopäivä
  • toivottu toimitusaikataulu perille
  • sisältääkö kuljetus vaarallisia aineita (jos sisältää, niin ilmoita tarkemmat tiedot aineista)
  • mahdollinen lisävaatimus kalustolta (lämpökuljetus, erikoiskuljetus tai muuta erityistä huomioitavaa).