Digipalveluihimme kuuluu muun muassa kuljetustenseuranta Logistics360-palvelun kautta.

Logistics360-palvelu

Logistics360-tarjoaa kokonaiskuvan kuljetuspalveluihimme.

Miksi L360?

Logistics360 on kuljetusten tilaus- seuranta ja raportointipalvelu, joka on tarkoitettu sopimusasiakkaidemme käyttöön.

Toimimme monissa eri rooleissa asiakkaiden toimitusketjuissa. Palvelu on mahdollista jakaa myös logistiikkaketjussa toimiville kolmansille osapuolille asiakkaan luvalla.

Palvelumme varmistavat sujuvan tuotantoprosessin, vähentävät välivarastoinnin tarvetta, tehostavat materiaalivirtoja sekä mahdollistavat joustavat ja täsmälliset toimitukset loppuasiakkaille.

 

  • Milloin kuljetukseni saapuu?
  • Mitkä lastatut kuormat lähtivät liikkeelle?
  • Saanko tarpeeksi tyhjävaunuja?
  • Onko kuljetukseni tulossa myöhässä?
  • Tapahtuiko lastaus oikea-aikaisesti?
  • Miten hyvin varattu kapasiteetti on vastannut tarvetta?

Kuljetukseen liittyvän tiedon tarkkuus ja sen saatavuus kaikille osapuolille mahdollistaa täsmälliset ja tehokkaat operaatiot kaikissa kuljetusketjun vaiheissa.

Logistics360 on kehitetty tiedon läpinäkyvyyden lisäämiseksi, jotta asiakkaamme ja toimitusketjun muut toimijat voivat hyödyntää tietoa toimintansa tehostamiseksi ja kehittämiseksi.

Mitä L360 on nyt?

Logistics360 on mobiilikäyttöön räätälöity web-pohjainen palvelu tuottamiemme rautatie- ja maantiekuljetuspalveluiden seurantaan. Palvelua voi käyttää verkkoselaimen kautta missä tahansa päätelaitteessa.

  • Kuljetusten tilaaminen
  • Kuljetussuunnitelmat ja -aikataulut
  • Reaaliaikainen kuljetusten seuranta kartalla
  • Tyhjävaunuseuranta
  • Mahdolliset häiriö- ja poikkeamatiedot

Logistics360-palvelu perustuu moderneihin API-rajapintoihin, jolloin kaikki mitä käyttäjä näkee palvelussa on haettavissa käyttäjän omiin järjestelmiin myös API:n kautta.

Palvelu tarjoaa monipuoliset mahdollisuudet käyttöoikeuksien hallintaan, jolloin nimetty pääkäyttäjä voi myöntää paikkakuntaan ja vastaanottajan tietoihin sekä tietylle aikavälille rajattuja näkymiä loppuasiakkaan, kuormauksia suorittavan autoilijan tai kuormia purkavan satamaoperaattorin käyttöön.

Kolmannet osapuolet voivat saada näin yhteen palveluun kaikkien VR Transpointin palvelua käyttävien kumppaniensa tiedot.

Mitä L360 on tulevaisuudessa?

Logistics360-palvelua kehitetään yhteistyössä asiakkaiden kanssa. Palveluun on seuraavaksi tulossa käyttäjäkohtaisesti asetettavat ilmoitukset, rautatiekuljetusten vaihtotyötilaukset sekä operatiivisia raportteja (mm. täyttöaste- ja ympäristöraportti). 

Jotta asiointi kanssamme olisi entistä helpompaa, Logistics360-palveluun siirretään yksi kerrallaan muutkin asiakkaiden käytössä nykyisin olevat järjestelmät. Tavoitteena on jatkuva käyttökokemuksen parantaminen ja modernien API-rajapintojen tarjoaminen. 

Lisäksi kehitämme palvelua jatkuvasti käyttäjäystävällisemmäksi saadun palautteen perusteella.

Miten L360 käytetään?

Tunnukset palveluun ovat henkilökohtaiset ja tarvitset käyttöönottoon vain oman sähköpostiosoitteen. Mikäli yrityksessäsi ei ole palvelu vielä käytössä, voit tiedustella käyttäjätunnuksia yhteyshenkilöltänne. Mikäli yrityksessäsi on palvelu jo käytössä, voit tiedustella käyttäjätunnuksia yrityksesi pääkäyttäjältä.

Käytön aloittaminen on helppoa, mutta käyttöönottovaiheessa varmistamme mielellämme kanssanne, että saatte näkyviin haluamanne kuljetukset ja tarvittaessa autamme teitä saamaan käyttöönne kolmansille osapuolille tarkoitetun tiedon.

Suosittelemme web-portaalin käyttöönottoa ennen API-rajapintojen avaamista. Otathan yhteyshenkilöösi yhteyttä, niin kerromme lisää saatavilla olevista rajapinnoista ja kyselyistä.