Kun logistiikka ratkaisee

VR Transpointin asiakastyytyväisyys matkalla hyvään suuntaan

15.9.2014

Viidesosa arvioiduista kriteereistä parani, kun VR Transpoint mittasi asiakkaidensa tyytyväisyyttä. Yli 80 prosenttia vastaajista voisi suositella yrityksen palveluja.

VR Transpoint sai hyvät arviot vuosittaisessa asiakastyytyväisyystutkimuksessa, johon vastasi 300 asiakasta. Asteikolla yhdestä (erittäin tyytymätön) viiteen (erittäin tyytyväinen) oli kaikkien vastausten keskiarvo tänä vuonna 4,1.

Tyytyväisyyttä yhteistyöhön viestii myös se, että 15 prosenttia vastaajista on jo suositellut VR Transpointia kollegoilleen ja tuttavilleen. Lisäksi yli 80 prosenttia vastaajista voisi suositella yrityksen palveluja.

– Kaiken kaikkiaan olemme erittäin hyvällä tasolla, myynti- ja markkinointijohtaja Martti Koskinen toteaa.

Noin viidesosa arvioiduista kriteereistä sai paremmat arviot kuin viime vuonna. Esimerkiksi myynnin tulos nousi useilla osa-alueilla. Tavoitettavuudesta annettiin arvosana 4,2, asiakkaalle annettujen lupausten pitämisestä 4,3. Molemmat arvosanat paranivat 0,2 yksikköä.

Yhteyshenkilöiden tunteminen sekä riittävä yhteydenpito ovat asiakastyytyväisyyden kannalta merkittäviä. VR Transpointin asiakkaista suurin osa kokee yhteydenpidon sopivaksi.

– Tässä on tapahtunut hyvää kehitystä, sillä aktiivisempaa yhteydenpitoa toivovien osuus on pienentynyt reilusti viime vuodesta, Koskinen kiittää.